فروردین - اردیبهشت - خرداد

امشب بعد از مدت ها اومدم اینتو . آخرین بار یادم نیست کی اومدم و چی نوشتم حسش رو هم  ندارم برم نگا کنم . 

  

 ۱۲ اسفند بود که رفتیم عروسی فاطمه حمیدی . ای داد بی داد  . 

وقتی داشت با همه جدیت کارشو می کرد و ما هرچی صداش کردیم و  مارو نمیشنید ~  

 نمی دونی چه خوش گذشت وقتی مارو شنید   

ما طبق معمول چند سال اخیر غرفه ای گرفتیم جهت سال نو . نمی دونم چرا دوسش نداشتم . 

از اون دوستم که وقتی اومد من تو کبابی بودم معذرت می خوام ! 

ما عید رفتیم مسافرت . مثل همیشه شاهرود . بعد از یه عالمه سال دوباره سال تحویل اونجا بودیم . حیف که باباجونم نبود . 

  

الانم که میریم عرشیان .من و رزیتا و مهرنوش . میزنیم تو سر هم تا ۶ بشه بریم خونمون . عمان از روزایی که کسی نیست مارو برسونه .  

 

نمی دونم این چیزا برای تو چه جذابیتی داشت که خوندیش . با توام ای خواننده . 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
مهدی 22 فروردین 1388 ساعت 21:34 http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

بهارین 27 فروردین 1388 ساعت 13:25 http://baharin.blogsky.com

روزانه ی دیگران و خوندن شاید جذابیت نداشته باشه اما شاید توش موردی باشه که بشه یک زندگی پر تحرک و دید...من از زندگی های ساکن بدم می آد...همه جا رفتن و تجربه های مختلف داشتن خوبه...که شاید با خوندن اینا برای ما یه نشاطی رو به بار بیاره...

کدخدا 1 اردیبهشت 1388 ساعت 13:29 http://kadkhoda929.blogfa.com

• تصویری از چالش‌های نظام مالیاتی ایران
مالیات‌ها یکی از ابزارهای مهم در سیاست‌های اقتصادی کشور است. تغییر نرخ‌های مالیاتی باعث پیامدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت در اقتصاد می‌شود. افزایش مالیات‌ها در بلندمدت، انگیزهء تولید را کاهش می‌دهد و باعث کاهش اشتغال و تولید و تجارت خواهد شد. در کوتاه‌مدت نیز افزایش مالیات‌ها باعث رکود شده و آن را تشدید می‌کند.

بنابراین به نظر می‌رسد سیاستگذاری مناسب در این متغیر کلان اقتصادی، به نقش‌آفرینی درست آن در اقتصاد کمک شایانی کند. محقق نشدن درآمدهای مالیاتی کشور به‌رغم وضع قوانین متعدد، هم‌اکنون باعث نگرانی در مورد کسری بودجه در کشور شده است.

نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه‌های جاری بودجه ( T/CE ) مناسب نیست حال آن‌که انتظار می‌رفت با اجرای قانون جدید مالیات‌ها و ایجاد سازمان‌امور مالیاتی کشور، اقدامات جدی‌تری برای مالیات‌ستانی از حوزه‌های کلان اقتصادی صورت گیرد و شرکت‌های بزرگ دولتی و بسیاری از کارخانه‌ها نیز همانند حقوق بگیران یا دارندگان درآمدهای ثابت به مالیات‌دهندگان به روز تبدیل شوند.

دولت در سال 1385، از حقوق‌بگیران و کارمندان خود بیش از 900 میلیارد تومان مالیات گرفت، حال آن‌که این قشر از دارندگان درآمدهای ثابت، در سال 1384 حدود 830 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند اما واقعیت این است که چه‌بسا بسیاری از افراد حقوقی و صاحبان شرکت‌های خصوصی و دولتی از پرداخت مالیات معاف یا فرار کردند. به طور خلاصه می‌توان وضعیت نظام مالیاتی ایران و چالش‌های مرتبط با آن را به صورت زیر بیان کرد:
1. در چند سال گذشته با وجود رشد بالای درآمدهای مالیاتی که به دلیل ظرفیت خالی وصول، گسترش پایه‌های مالیاتی از طریق قانون موسوم به تجمیع عوارض و همت دست‌اندرکاران مالیاتی صورت پذیرفته، اهداف توزیعی و تثبیتی مالیاتی، خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

در حال حاضر حدود 38 درصد آمارهای مالیاتی به صورت غیرمستقیم و حدود 71 درصد مالیاتی‌های غیرمستقیم نیز از محل واردات وصول می‌شود که خود دلیلی بر عدم تاکید بر اثرات توزیع درآمدی مالیات است.
2. اگرچه افزایش وصول مالیات‌ها در چند سال اخیر نشان می‌دهد که اصلاح قانون مالیات‌ها و خوداظهاری تاحدودی توانسته بخشی از معضل فرهنگی فرامالیاتی را حل کند، اما زمان زیادی لازم است تا پرداخت مالیات به عنوان وظیفه‌ای ملی تلقی شود.
3. کماکان عادت برخی شرکت‌ها مبنی بر تهیهء دو دفتر جداگانه; یک دفتر برای نشان دادن سود کم‌تر یا حتی ضرر برای سازمان امور مالیاتی و دفتر دیگر منطبق بر واقعیت و برای مدیران شرکت‌ها وجود دارد.
4. تفکر مالیات‌گریزی به هر شکل ممکن هنوز هم در میان اکثر مردم به نوعی وجود دارد و نظام مالیاتی در بخش مالیات بر درآمد، عمدتا از حقوق‌بگیران، برخی مشاغل و شرکت‌های تولیدی مالیات دریافت کرده و از دریافت مالیات واقعی از تمام فعالیت‌های اقتصادی عاجز است.
5. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی در ایران به صورت زیرزمینی (غیررسمی) است و بدون نظارت دولت صورت می‌گیرد. این بخش هیچ‌گونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کند و سازوکار لازم برای دریافت مالیات توسط نظام مالیاتی نیز وجود ندارد. این موضوع به عنوان یکی از دلایل شکاف طبقاتی در جامعه مطرح است.
6. تبعیض در دریافت مالیات واقعی از مودیان از جمله چالش‌های نظام مالیاتی است. در حال حاضر مالیات دریافتی از حقوق، بیش‌تر از مشاغل است در صورتی که حجم سود خالص (دریافتی) افراد مشمول مادهء «96» قانون مالیات‌های مستقیم بیش‌تر از درآمد حقوق بخش دولتی و خصوصی است.

همچنین عملکرد مالیات حقوق بخش دولتی بالاتر از مالیات حقوق بخش خصوصی است که این موضوع حاکی از فرار مالیاتی در زمینهء مالیات حقوق بخش خصوصی و بیان‌کنندهء تبعیض آشکاری است که بین افراد در زمینهء دریافت مالیات وجود دارد.

تبعیض آشکار در نظام مالیاتی ضمن این‌که یک مانع اساسی برای ارتقای فرهنگ مالیاتی است، عمیق‌تر شدن شکاف مالیاتی را نیز به همراه خواهد داشت.

این درحالی است که با وجود حکم قانونی در قانون مالیات‌های مستقیم، قبل از اصلاحیهء جدید در مورد وصول مالیات بر مجموع درآمد، این حکم اجرا نشده است و این موضوع و نیز اعمال نرخ مقطوع در مورد شرکت‌ها یکی از دلایل ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه محسوب می‌شود.
7. مدیریت مالیاتی در کشور با وجود به کارگیری شیوه‌های نوین وصول مالیات در دنیا، سنتی است و از کارآیی لازم برخوردار نیست. مدیریت مالیاتی اگرچه به ظاهر سنتی به نظر نمی‌رسد اما در تفکر غالب آن نگاه به آینده وجود ندارد به عبارت دیگر مشابهتی بین تفکر در نظام مالیاتی ایران با سایر کشورها از نظر کارآیی و اثربخشی وجود نداشته و اصلاح این وضعیت نیازمند آینده‌نگری است.

از طرف دیگر مصروف شدن تمام توان سازمان امور مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب بودجه‌های سنواتی به عنوان وظیفهء جاری، فرآیند اصلاحات را با کندی همراه کرده است.
8. فقدان نظام جامع اطلاعات مالیاتی در نظام مالیاتی ایران، باعث شده است مامور مالیاتی بدون اطلاع دقیق از حجم معاملات مودی اقدام به تشخیص مالیات به دو صورت; یک شکل بالاتر از میزان مالیات واقعی و شکل دیگر پایین‌تر از میزان واقعی عمل کند.

این موضوع در حالت اول به طور مستقیم تضییع حقوق مردم و در حالت دوم نیز به طور غیرمستقیم تضییع حقوق مردم را به همراه داشته و در تضاد با اصل عدالت مالیاتی است.

با وجود حکم قانونی در مادهء «59» قانون برنامهء سوم که باید نظام جامع اطلاعات مالیاتی در سه سال اول برنامه عملیاتی شود، این کار انجام نشده و با اقدامی هم که طی چند سال اخیر صورت گرفته این برنامه تا سه سال دیگر عملیاتی نخواهد شد بنابراین مدیریت مالیاتی لازم است اهتمام بیش‌تری نسبت به تجهیز و راه‌اندازی سیستم آمار و اطلاعات در نظام مالیاتی داشته باشد و در راستای ارایهء خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مودیان مالیاتی و در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و دولت، به عنوان سنگ بنایی برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده و در نهایت احیا و مطمح نظر قرار دادن مالیات بر مجموع درآمد به عنوان لازمهء رعایت عدالت مالیاتی قدم بردارد.
9. عدم تطبیق سرفصل‌های مالیاتی کشور با استانداردهای بین‌المللی و تفکیک درآمدهای مالیاتی با منشا نفتی و غیرنفتی و عدم‌شفافیت لازم در وصول درآمد از بخش‌های مختلف اقتصادی، از جمله چالش‌های نظام مالیاتی است به عبارتی در حال حاضر مشخص نیست که هر یک از بخش‌ها چه میزان مالیات پرداخت می‌کنند.

همچنین بررسی‌ها گویای یک ارتباط تنگاتنگ بین درآمدهای ناشی از صدور نفت و وصول مالیات است به عبارت دیگر ضمن وابستگی مستقیم بودجهء عمومی دولت به درآمدهای نفت، درآمدهای مالیاتی نیز به طور غیرمستقیم به درآمد نفت وابسته است.

دکترمهران 8 اردیبهشت 1388 ساعت 14:18 http://www.azadikhah.blogsky.com

بامزه بود

[ بدون نام ] 13 اردیبهشت 1388 ساعت 09:47 http://www.azadikhah.blogsky.com

امان با الفه

ایران پیکس 19 اردیبهشت 1388 ساعت 13:23 http://iranpix.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
به منم سر بزنید
خوشجال میشم

عکسهای شراره رخام که خیلی عکسهای توپی هست!!! حتما ببینید
http://www.iranpix.blogfa.com/post-692.aspx


مدل لباس چرم برای خانوم ها که اینم خیلی عکس های باحالی داره
http://www.iranpix.blogfa.com/post-691.aspx

منتظرم
بای بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد